ISO kiitos teille jokaiselle 237:lle minua äänestäneelle.
Teitä on hurjan monta, olen kiitollinen jokaisesta teistä.
Teidän ansiosta työ edustajistossa jatkuu.

SATAKUNNAN OSUUSKAUPAN EDUSTAJISTON VAALIT 2021

Olen 45-vuotias kahden lapsen äiti Merikarvialta. Koulutukseltani olen lähihoitaja. Olen työskennellyt yli 20 vuotta ikäihmisten parissa. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla.

Olen ehdolla Satakunnan osuuskaupan edustajistoon toiselle kaudelle
jäsenalueelta 4.


Haluan olla kehittämässä osuuskauppaa entistä paremmaksi ja reilummaksi. Äitinä arvostan, että asiointi on sujuvaa niin kaupassa käydessä kuin sähköisesti.

Mitä lisäarvoa tuot mukanasi edustajiston työskentelyyn?
Pidän tärkeänä, että Satakunnan Osuuskauppa jatkaa työtä edelläkävijänä tuotteiden kotimaisuudessaan.

Jatkossakin tulee kiinnittää entistä näkyvämmin huomiota kotimaisten raaka-aineiden ja elintarvikkeiden hyödyntämiseen s-ryhmän ravintoloissa ja niiden saatavuudessa ja esillepanossa ruokakaupoissa.

Lähialueen tuotteiden ja pientuottajien tuotteiden pääsyä verkostoon tulee helpottaa. Erittäin tärkeää on pitää hintataso alhaisena kaikissa s-ryhmän kaupoissa. Ruokahävikin hyödyntäminen hyötykäyttöön. S-ryhmän työntekijöiden työhyvinvoinnista tulee huolehtia jatkossakin. Mm. näiden asioiden hyväksi haluan jatkaa työskentelyä edustajistossa.


VAALIKONE KYSYMYKSET JA VASTAUKSENI

1. Edullisen hintatason tavoittelu on osuuskaupan tärkein tehtävä.

Täysin samaa mieltä

Mielestäni on tärkeää pitää hintataso alhaisena kaikissa s-ryhmän toimipisteissä. Näin pysymme kilpailukykyisenä.

2. Osuuskaupan tulisi laajentaa toimintaansa uusille toimialoille tarjotakseen palveluita asiakasomistajan arjen kaikkiin tarpeisiin.

Neutraali.

Mielestäni osuuskaupan ensisijainen asia on ruokakauppa ja sen kehittäminen. Mikäli resursseja perustellusti on niin sitten voidaan toimintaa laajentaa.

3. Osuuskaupan on ylläpidettävä kattavaa myymäläverkostoa, vaikka yksittäiset myymälät tekisivätkin tappiota.

Melkein samaa mieltä.

Lähtökohtana tietysti pitää olla, että jokainen myymälä on kannattava. Mielestäni on tärkeää, että palveluverkosto on laaja. Näin pystymme palvelemaan myös ikäihmisiä, lapsiperheitä ja pienten kuntien asukkaita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta käydä asioimassa kasvukeskuksissa.

4. Laaja valikoima on minulle tärkeämpää kuin edulliset hinnat.

Melkein erimieltä.

Mielestäni on tärkeää, että tuotteiden hintataso on edullinen. Minulle riittää, että saan myymälästä joka päivittäiset tavarat perheeni tarpeisiin.

5. Osuuskauppa palkitsee nykyisellään asiakasomistajiaan hyvin.

Osittain samaa mieltä.

Mielestäni nykyinen bonusjärjestelmä on kattava.

6. Asiakasomistajien palkitsemisen periaatteet ovat osuuskaupassa selkeät ja oikeudenmukaiset.

Melkein samaa mieltä.

Mielestäni osuuskaupan palkitsemisen periaatteet ovat selkeät. Keskittämällä ostokset saa isomman hyödyn eli ostoksista kertyy bonusta takaisin sitä enemmän kuin asiakasomistajana olet palveluja käyttänyt.
.

7. On oikein, että paljon osuuskaupasta ostava saa myös suhteessa enemmän Bonusta kuin vain vähän ostava asiakasomistaja.

Melkein samaa mieltä.

Olen samaa mieltä, mutta yhden hengen taloudet tulisi ottaa tasavertaisemmin huomioon bonus järjestelmässä.

8. Osuuskauppa kuuntelee asiakasomistajiaan hyvin ja ottaa heidän ajatuksensa palvelujen kehittämisestä huomioon.

Melkein samaa mieltä.

Äänestäminen osuuskaupan vaaleissa on yksi tapa vaikuttaa. Mielestäni Osuuskauppa kuuntelee asiakasomistajiaan hyvin.

9. Satakunnan Osuuskauppa toimii tällä hetkellä vastuullisesti.

Täysin samaa mieltä.

Mielestäni kyllä toimii. Osuuskaupalla on oma vastuullisuusohjelma. Ohjelma koostuu kolmesta pääteemasta.
1.kohti kestävän kuluttamisen uutta normaalia - yhdessä askel kerrallaan.
2. Kohti kestävää kasvua - luonnonvaroja kunnioittaen
3.kohti yhdenvertaista maailmaa - eriarvoisuutta poistaen.

10. Satakunnan Osuuskauppa kertoo tuotteidensa ja palvelujensa alkuperästä läpinäkyvästi.

Melkein samaa mieltä.
Tänä päivänä kuluttajaa kiinnostaa tuotteiden alkuperä. Mielestäni Osuuskauppa on kertonut hyvin. Kotimaisuudesta kertova hyvää suomesta-merkki löytyy hyllynreunaetiketistä. S-ryhmän ravintoloiden huoneentauluissa kerrotaan mm. Jalostamattoman lihan alkuperä.

11. Satakunnan Osuuskaupalla on suuri merkitys maakunnan hyvinvoinnin edistämisessä.

Täysin samaa mieltä.

Osuuskaupalla on merkittävä rooli maakunnan hyvinvoinnin edistäjänä. Mm. Merkittävä työllistäjä maakunnassamme.

12. Osuuskauppaa tulee kehittää ensisijaisesti liiketoiminnallisin perustein.

Melkein samaa mieltä.

Ensisijaisesti kyllä, mutta osuuskaupan tulee kuitenkin ottaa huomioon myös asiakasomistajien ja tiettyjen asiakasomistajaryhmien yksilölliset tarpeet mahdollisuuksien mukaan. Työntekijöiden viihtyvyydellä ja motivaatiolla on suuri osa. Sitä ei pidä unohtaa.

13. On tärkeää, että osuuskauppa tukee rahallisesti kulttuuria, urheilua ja erilaisia kansalaisjärjestöjä.

Melkein samaa mieltä.

Pidän tärkeänä, että Osuuskaupan toiminnasta syntyvä ylijäämä käytetään oman alueen hyväksi mm. tukemalla kulttuuria, urheilua ja nuorisotoimintaa monipuolisesti.

14. Käytän aktiivisesti S-mobiilin digitaalisia palveluita.

Melkein samaa mieltä.

S-mobiili on ladattu puhelimeeni ja käytän viikoittain ko. palveluja.


15. Käytän aktiivisesti ruoan verkkokauppaa.

Melkein samaa mieltä.

Olen käyttänyt pääasiassa kauppakassi palvelua, jonka olen todennut erinomaiseksi palveluksi.

16. Käytän aktiivisesti ABC-mobiili.

Neutraali.

Sovellus on ladattu puhelimeeni. Olen käyttänyt sitä satunnaisesti.


17. Maksan yleensä S-etukortilla ja saan maksutapaetua.

Täysin erimieltä.

Maksan yleensä pankkikortilla. Tiedän, että mikäli maksaisin ostokseni s-etukortilla niin saisin maksutapaetua.